reklama

Flácia je "in" alebo prečo sa vlastne emitujú "papieriky" ?

Dlhšie trvajúci rast cenovej hladiny, zodpovedajúce zníženie kúpnej sily peňazí, zvýšenie ponuky peňazí, znehodnotenie reálnej hodnoty peňazí v čase. Pre mňa, rodinného ekónoma, je vysvetlenie jednoduchšie. Každý deň mám v peňaženke 10 eur. Dnes si zakúpim 20 rohlíkov a 1 chlieb a zajtra za tu istú nominálnu hodnotu už len 15 rohlíkov a 1 chlieb. Príčina? Legálna úžera? Bezbrehé zlodejstvo páchané na obyčajných ľuďoch alebo napr. investoroch...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

Ak sú dane "matkou" prerozdeľovania bohatstva, tak potom je inflácia jej "dcérou". Rodinka ekonomických nástrojov potom podporuje z toho banky, najbohatších bonitných dlžníkov a skorumpovanú štátnu bandu, teda tých, ktorí sa k natlačeným peniazom dostanú ako prví. A kto myslíte, že to všetko zaplatí? No predsa tí, ktorí sa dostanú k peniazom ako poslední, či? ( Hurka )

Krátka úvaha autora: Ja už ani neviem, čo by som si do domácnosti kúpil, niečo potrebné, niečo, čo uspokojí mňa a samozrejme trh. Každý rok nový počítač, auto, mobil, chladničku ? Všetko dostupné aj na splátky. Mňa súčasný trh prestal "uspokojovať". Ja si už nemám čo kúpiť. Všetci dostávajú všetko a veľmi rýchlo, na splátky. A možno to vôbec ani nepotrebujú, ale je to IN. Je to reklamou? Čo bude nasledovať? Dlhová kríza? Aj slovo kríza ma už nudí. Celé mi to pripomína historky rodičov a starých rodičov o živote za socíku. Kopa vecí, čo nikto nepotrebuje, aj tak sa vyrába a skladuje...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Flácia je IN a že peniaze reálne strácajú svoju hodnotu dokazuje aj závratne rastúca cena zlata. Centrálne banky "najsilnejších ekonomík" emitujú peniaze, možno aj na kúpu tejto komodity. Pozrite si stav vlastníctva zlata v unciach podľa štátov tu: http://www.usdebtclock.org/gold-precious-metals.html .

Zaujímavá by bola možno aj informácia z čias, keď cena unce zlata bola 600 dolárov. Kto nakupoval? Z akých zdrojov? Realitná bublina praskla. Praskne aj tá zlatá? Ak peniaze stratia svoju reálnu hodnotu, aký ekvivalent sa použije na zistenie hodnoty zlata? Ja si na to počkám a vy? Myslím, že odpoveď je už na ceste.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pozn. z mojej praxe: Veľa mladých ľudí chce bývať. Veľa mladých ľudí žije v spoločných multigeneračných domácnostiach. Ak by mali svoju domácnosť, nepotrebovali by ju zariadiť? Čo tak zamerať sa na túto sféru. Podporiť výstavbu. Nie 2 izbových bytov s podlahovou plochou 95m2 a s cenou 1200 eur za m2. Čo tak podporiť stavebné sporiteľne, bezúročné pôžičky. Nie bezbrehé čerpanie hypoték s nízkymi úrokmi, ktoré aj tak podporia v konečnom dôsledku "onú" vyššie spomenutú bandu a spol., ktorá si dá najskôr zaplatiť úrok a až potom istinu.

To by sme však museli adekvátne k cenám aj zarábať. My však podporujeme vytváranie takýchto domácností, pretože si rodinní príslušníci spájajú príjmy, aby v tejto dobe mohli uspokojiť svoje základné potreby. Prestávajú však uspokojovať trh. Je to jedno koľko peňazí sa natlačí. Recesia je nezvratná, ale zároveň potrebná, ináč nacválame do "hyper cenovej záhuby".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

P.S. Ako autor vyjadrujem svoj slobodný názor. Nebol som súdruh, ani boľševik. Ani neviem, čo to znamená a je mi to jedno. Vytváram si svoj vlastný úsudok na veci z praxe. Ďakujem všetkým vopred za názory. Pozitívne ma tešia, negatívne ma posilňujú.

Marcel Franko

Marcel Franko

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Reality som začal riešiť v januári 2010. Od tej doby sa veľa v obchode s nehnuteľnosťami zmenilo, hlavne v regióne, kde pôsobím. Usilujem sa o to, aby slovo realitný maklér nebolo len nadávkou, ale aby som dôstojne reprezentoval účastníkov realitného obchodu a vytváral si príležitosť na získanie dôvery a pozitívnej referencie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéFiremnéNezaradenéPolitické

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu